Digitalizácia škôl/Naozaj pomôžu žiakom získať kvalitné vzdelanie práve tablety?
Denník Postoj uverejnil komentár analytika INESS Róberta Chovanculiaka k digitalizácii školstva.

Ako uviedol, štát sa v pláne obnovy zameral na nesprávne ciele, keď riešenie vidí v pomôckach či vo väčšej miere digitalizácie počas vyučovania.
Róbert Chovanculiak, INESS:
„V skutočnosti výskum ukazuje, že investovanie do digitalizácie na školách prináša v lepšom prípade nejednoznačné alebo žiadne výsledky. V horšom prípade ich digitalizácia priamo zhorší. Výskum ukazuje, že kvalita škôl je daná skôr manažérsko-organizačnými faktormi. Teda lepšie školy sú tie, ktoré sú lepšie riadené, majú kvalitnejších lídrov a lepšiu kultúru. Kvalitné školy v zahraničí dbajú na systémové zmeny, posilňujú vzťah učiteľa a žiaka, silný dôraz kladú na doučovanie či vytvárajú kultúru úspechu v škole. Toto sú zmeny, ktoré sa nedajú kúpiť a z centra naordinovať. Je veľmi náročné správne nastaviť a vnoriť aspekt digitalizácie do vyučovania na hodine. Dobre to dokážu len tie školy, ktoré systematicky a dlhodobo budujú svoje vzdelávanie okolo digitalizácie. Určite nemôžeme očakávať, že obhádžeme tradičné školy digitálnymi službami a produktmi a výsledkom bude kvalitnejšie vzdelávanie pre deti. Takto svet nefunguje."
Celý článok zo dňa 1.2.2023 si môžete prečítať tu.