Čo koronavírus naučil deti a musí naučiť školstvo

Aktuality.sk uverejnili komentár analytika Róberta Chovanculiaka k téme školstva. 6.11.2021

Čo koronavírus naučil deti a musí naučiť školstvo

Róbert Chovanculiak, INESS:

„Skutočne som presvedčený, že ekonómia je ten najdôležitejší spoločenský vedecký odbor. Že my ekonómovia blahodarne pôsobíme na spoločnosť a svet by bol výrazne krajším miestom pre život, keby ľudia dokázali pochopiť naše posolstvá. Osobne by som si vedel predstaviť zaviesť školský predmet Ekonómia: ako národy bohatnú, ktorý by sa vyučoval od 5. ročníka do konca základnej školy, aspoň jednu hodinu týždenne. Našťastie nemám ten prsteň, ktorý vládne všetkým ostatným. Nemám tu moc prepisovať štátne vzdelávacie programy. Ale iní odborníci ho majú. A to je ten problém. Každý odborník vo svojom obore má neprekonateľné nutkanie nadhodnocovať jeho dôležitosť. A tak sa deje, že deti trávia v škole čím ďalej viac času, majú hrubšie učebnice, ťažšie aktovky a viac domácich úloh."

Celý komentár si môžete prečítať tu.

INESS je nezávislé, neštátne a nepolitické občianske združenie. Všetky naše aktivity sú financované z grantov, 2% daňovej asignácie, vlastnej činnosti a darov fyzických a právnických osôb. Naše fungovanie, rozsah a kvalita výstupov, teda vo veľkej miere závisí aj od Vašej štedrosti.
Naše
ocenenia
Zlatý klinec Nadácia Orange Templeton Freedom Award Dorian & Antony Fisher Venture Grants Golden Umbrella Think Tanks Awards